etikaikodex

  1. PREAMBULUM - alapok

Mi, akik a Limában dolgozunk, vállaljuk, hogy

  • megismerjük és betartjuk ennek a kódexnek a szabályait, minden esetben etikusan járunk el;
  • segítjük, hogy a Lima egésze etikusan és eredményesen működjön

 

A Limában dolgozó vezetők, tulajdonosok vállalják, hogy

  • olyan légkört teremtenek, amelyben mindenki érezheti, hogy szívesen látják és megbecsülik;
  • bátorítják az önálló és kreatív munkát;
  • mindenkit egyenlően, a munkájának hatékonysága és hozzáállása alapján ítélnek meg;
  • bárki bátran kérdezhet tőlük, és kiállhat magáért; sőt ezt el is várjuk
  • fórumot biztosítunk a konstruktív vitáknak, javaslatoknak
  • komolyan vesszük az előítélet mentességet, nemi, politikai, és vallási szinten is

 

  1. ÉRTÉKEINK
  • őszinteség
  • környezettudatosság
  • becsület
  • megbízhatóság
  • partnerség
  • teljesítményorientáltság, igényesség
  • az egyetemes emberi jogok tisztelete
  • önkritika
  • csapatszellem
  • vendégtisztelet
  • proaktivitás

 

  1. A KISZOLGÁLÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
  • Pártatlanok és elfogulatlanok vagyunk. Versenypiaci szereplők vagyunk, de felvállalunk társadalmilag fontos ügyeket, programokat. Külsős és belsős programjaink különböző, sokféle érdeklődésű társadalmi rétegnek szól. 
  • Véleményt formálni bárkinek joga van. A vendégeket semmilyen megkülönböztetés nem érheti nézeteik, életszínvonaluk, öltözetük miatt. 
  • Pontosak és percízek vagyunk. Legjobb tudásunk szerint, alázatosan, tisztelettel, humorral, szaktudással szolgáljuk ki a fogyasztó és szálló vendégeinket. Munkaidőt pontosan betartjuk. Precízen számolunk el a pénzekkel és árukkal.
  • Hitelesek vagyunk. Csak olyan terméket, szolgáltatást ajánlunk, aminek a minősége kifogástalan és kóstoltuk már vagy háttér tudásunk a tételről, leírás illetve a saját sör- és borkönyvünk alapján megvan.
  • Közösségi élményt kínálunk. Kerüljük a futószalagos kiszolgálást. Minden fizető vendéget, otthonos környezetben, rég látott ismerősként szolgáljunk ki. Biztosítsuk a komfortos, közösségi, tiszta teret. Nyitottságunkkal és programjainkkal elősegítjük új mikroközösséget létrejöttét.
  • Közérthetőek vagyunk. Egyértelműen, világosan és pontosan fogalmazunk. Nem kell szakzsargonokkal dobálózni a koktélok, sörök stb területén. Emellet viszont edukatívan állunk a vendégeink felé. Illuminált, agresszív, házirendet megszegő vendégeinkkel szemben korrekten, de határozottan lépünk fel, elkülönítjük a többi vendégtől és távozásra szólítjuk. Ha egyedül nem sikerül megoldani, akkor segítséget kérünk az illetékesektől.
  • Törődünk a gyerekekkel, háziállatokkal. Extra odafigyeléssel bánjunk a gyerekekkel vagy háziállattal érkező vendégeinkre. Nem csak a felnőtteknek kínálunk, hanem gondolunk a kiskorú vagy szőrös kísérőikre is. Felajánljuk segítségünket, lehetőségeinket, ha kell terepet rendezünk.

 

  1. A MUNKAVÉGZÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
    • Vigyázunk arra, ami a miénk. A munkavégzéshez szükséges, beszerzett eszközöket, például a számítógépeket, telefonokat, tableteket, hűtőket, asztalokat, székeket, ágyneműket, fogyóeszközöket, stb. igyekszünk a lehető legtovább megtartani jól használható állapotban. Vigyázunk arra, hogy a technikai eszközeinken tárolt adatokhoz illetéktelenek ne férjenek hozzá. Komolyan vesszük az informatikai, pénzügyi és ingatlan biztonságot.
    • Ésszel költünk. Kitelepüléskor, eszközbeszerzéskor, kiegészítő termékek beszerzésekor (pl. lime, uborka) csak olyasmit és annyit vásárolunk a Lima pénzéből, amire nagy szükség van a munkánk elvégzéséhez. Mindennel pontosan elszámolunk.